25 Mayıs 2016 Çarşamba

Evde Oyuncak Yapımı / Ahşap Köy


Eskisi gibi degil artik, bir oyuncagin onlarca farkli modeli, desenlisi, renklisi vs var. Benim zamanimda da cok cesitli sayilirdi oyuncaklar ama simdi oyle boyle degil bu cesitlilik.

Oyuncaklarda ahsap ve dogal olarak 'dogal' olani tercih etmeye calisiyorum. Pera'nin cogu oyuncagi da oyle. Ama oyuncak kelimesinin basina 'ahsap' kelimesi geldiginde fiyatlar aninda ucuyor. Bu yuzden ahsap kasiklar ve aslinda genel olarak ahsap mutfak el aletleri falan baya is goruyor. Amac dogal malzemeye dokunmak ❤


E sıklıkla disari cikip, agaclara dokunmak, sarilmak, kozalak toplamak da eklenirse buyuk sehrin 'eve kapatilmis cocuklari' bir bir aşar bazı duvarlari. Imkan dahilinde yapilan etkinlikler ve sadece cocukla gecirilen, onun can kulagiyla dinlendigi zamanlar bile cok kıymetli. Cocuk zaten oyununu kuruyor, hayalini iletiyor. Mesela, az sonra anlatacagim ahsap malzemelerden yaptigim mini köye Pera'nin istegiyle ekledim salincagi. Cunku o oyle hayal etti ❤


Boyle bir mekan, köy, ev ne isterseniz, yapmak icin bir yapi market ziyareti gerekiyor. Ama evde kullanmadigimiz bir raf var derseniz, gerisi ahsap blok oyunu / jenga, ahşap bardak altliklari ve hayal gucu.


Ben kisaca kullandigim malzemeleri sayayim, ahsap bir raf, uzunlugu/olculeri size kalmis, yarim daire profilli citalar, jenga, ahsap kutu, ahsap bardak altliklari, kozalaklar, agac kabuklari, taşlar, ahsap mandal, sunger rulo vs. Yapistirmak icin de tutkal ve silikon kullandim.
Vu sunger rulo dedigim ve ismini bilmedigim malzemeyi tünel yapmak icin kullandim.


Fotograflardan da goruldugu gibi citalari belirginlesmesi icin boyayip, o sekilde yapistirip, yol yaptim. Citalar cok uzundu ve rafa uzun geldigi icin, kestigim parcalarina agac dallarindan basamak yaptim ve boylece bir merdiven hazirladim. Jenga da yine tunel, merdiven vs yapimi icin cok kullandigim bir malzeme oldu.


Karton kutulardan yapilan evler de baya kullanisli cocuklar icin. Kullanim omru de sandigimdan uzun surdu ve hala bizimle :) Ahsap mandallarin ucuna da sokak adi, trafik isareti vs. koyup, ters olarak ayakta durmasini saglayabilirsiniz ;)


Yine jenga ile desteklenmis ahsap bardak altliklarindan ev/barinak.


Evet biraz zaman aliyor ama cocuklarin uzerine hikayeler anlattigi bir köyünüz oluyor sonunda. Hatta köyü icin yaprak, kozalak topluyor bahceden, ahsap malzemeye dokunarak ufku ve hayal gucu genisliyor boylece. Ben Montessorici degilim pek, Waldorf yontemi daha yakin bana. Bu da bir sonraki yazimin konusu olsun.
Iyi eglenceler ❤


Hiç yorum yok: